OPORTUNITATI
2 cereri de propuneri de proiecte exceptionale în domeniul educatiei, formarii, tineretului si al industriilor creative si culturale, programul Erasmus+La sfârsitul lunii august a.c., data fiind situatia exceptionala prin care sectoarele educatiei, formarii, tineretului si sportului sunt obligate sa treaca, Comisia europeana a decis sa sprijine financiar, prin programul „Erasmus+”, 2 tipuri de parteneriate strategice exeptionale (prin 2 cereri de propuneri de parteneriat). ce sunt în general proiectele de parteneriat strategic prevazute de programul « Erasmus+ » Proiectele de parteneriat strategic îsi propun sa sprijine dezvoltarea, transferul si/sau implementarea de practici inovatoare, precum si implementarea de initiative comune cu scopul promovarii, cooperarii, ȋnvatarii reciproce (peer learning) si schimbului de experienta la nivel european. Care sunt scopurile si prioritatile unui parteneriat strategic organizat ca raspuns la situatia covid-19? Context general: Pandemia COVID-19 nu numai ca a limitat modul în care oamenii pot relationa între ei si îsi pot îndeplini sarcinile zilnice de baza, dar a avut si un impact semnificativ asupra rezultatelor politicilor de educatie, formare si tineret. Într-un moment atât de critic pentru societatile noastre, accesul la educatie se dovedeste, mai mult ca oricând, a fi esential pentru a asigura o recuperare rapida, promovând în acelasi timp sanse egale între oamenii din toate mediile. În contextul acestor circumstante exceptionale, Programul „Erasmus+” îsi asuma provocarea de a-si confirma rolul de instrument principal al UE care sprijina inovatia în educatie, formare, tineret si sport, oferind, totodata, oportunitati pentru dezvoltarea personala, socio-educativa si profesionala a cetatenilor europeni (si nu numai), cu scopul de a nu lasa pe nimeni în urma. Tipuri de parteneriate Pentru a raspunde circumstantelor create de pandemia COVID-19, în 2020, programul „Erasmus+” va sprijini în mod excepțional, prin 2 cereri de propuneri de proiecte:
-
Parteneriate pentru pregatirea educatiei digitale (în domeniile educatiei scolare, educatiei si formarii profesionale si învatamântului superior): aceste proiecte vizeaza dotarea sistemelor de educatie si formare pentru a face fata provocarilor prezentate de trecerea brusca recenta la învatarea online si la distanta, inclusiv sprijinirea profesorilor în dezvoltarea abilitatilor digitale si protejarea naturii incluzive a oportunitatilor de învatare. Actuala criza COVID-19 a accelerat foarte mult nevoia de modernizare si transformare digitala a sistemelor de educatie si formare în toata Europa.
-
Parteneriate pentru creativitate (în domeniile tineretului, educatiei scolare si educatiei adultilor): aceste proiecte vizeaza în mod deosebit sectoarele culturale si creative, care sunt afectate de criza COVID-19. Parteneriatele pentru creativitate au în vedere implicarea organizatiilor din domeniile educatiei formale, informale si non-formale, împreuna cu cele din sectoarele creative si culturale, pentru a stimula constientizarea europeana si a responsabiliza oamenii din generatiile actuale si viitoare - indiferent de mediul social si cultural – sa fie inovatori de succes în mediul lor local. Unul dintre obiective este, de asemenea, de a dota tinerii si adultii cu instrumentele si competentele necesare pentru a veni cu solutii creative si inovatoare pentru a face fata riscurilor fara precedent si provocarilor societale. Aceasta actiune vizeaza îmbunatatirea dezvoltarii competentelor care întaresc creativitatea, stimuleaza calitatea si inovarea si recunoaste activitatile tinerilor care sustin potentialul creativ al tinerilor, contribuind astfel la recuperarea rezilientei sectoarelor culturale si creative.
Despre UNCJR
Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România este o organizaţie neguvernamentală care reuneşte pe baza liberului consimţământ, Consiliile Judeţene din România, ca autoritati ale administratiei publice locale.Citeste mai multe